tisdag 21 juli 2009

"Svältland - Landet bortom allt förnuft" av Johanna Mattsson och Jeanette Gansmoe


På ungdomsavdelningen, i Biografihyllan, hittade jag Svältland - Landet bortom allt förnuft av Johanna Mattsson och Jeanette Gansmoe som mer såg ut som en liten inplastad broschyr. Jag hade aldrig hittat den om jag inte aktivt sökte efter just den. Hur jag visste vad jag sökte efter i hyllan?! Det fantastiska www.minabibliotek.se

Synd att boken ser så oansenlig ut (det gör även bilden på framsidan) för den är väldigt bra. Det är en ung kvinna som i dagboksanteckningar beskriver sitt liv med anorexia. Det som gör läsupplevelsen ännu bättre är att även hennes mamma skriver inlägg då och då i boken.

Boken ger mycket. På sina 45 sidor får du en mycket bra insyn i hur det kan vara att leva med anorexia, som drabbad och som anhörig. Rekommenderas!

Inga kommentarer: