tisdag 28 april 2009

"Krigarprinsessan" av Josefine Ottesen

Krigarprinsessan av Josefine Ottesen är en efterlängtad bok som fyller ett tomrum (som jag inte visste fanns). En spännande fantasybok (?) som handlar om maktkamp och fighter - där alla krigande är kvinnor. Coolt! Påminner mig om Xena.

Serien består av 7 böcker. Mina elever är goda läsare så del 1 var snabbt utläst för flera av dem. Då ville de såklart ha 2:an vilken var jag var tvungen att köa på. (Nya böcker = kö på biblioteket.) I går fick jag äntligen 2:an och 3:an och ställde ut dem i klassrummet. Det tog inte en lång stund innan båda böckerna var paxade, av tjejer.

1 kommentar:

Barnens Polarbibliotek sa...

Hej!

Jag är redaktör för en hemsida som heter Barnens Polarbibliotek där vi bland mycket annat tipsar om böcker. Framför allt är det användarna som gör det.
Nu satt jag och sökte omslag till en bok som en tjej tipsat om och hamnade på din sida. Kul.
Här hittar du oss www.barnenspolarbibliotek.se
Titta gärna in!
Regine Reporter