tisdag 3 februari 2009

Den senaste läsenkäten...

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?
Jag köper knappt några böcker alls nu för tiden. (Med undantag för Maria Gripe.) Jag lånar på biblioteket i stället. Men för några år sedan skulle jag ha svarat Anne Holt.

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Det måste vara Anne Holt. Lite förvånade att det inte är Maria Gripe, men jag jobbar på det.

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
Det måste vara en bok på Annikas blogg. Men jag minns inte vilken, jag får så många tips där.
http://www.barnochungdomsbok.blogspot.com

Eller förresten, det var en bok som Annika visade mig idag. Minns faktiskt inte vilken det var. Dumt...

4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
Det var en barnbok till ett barn. Men vilken bok var det? Jo, det var på mitt födelsedagskalas. De två yngsta gästerna fick varsin Pixibok i sin fiskdammspåse. Pixi är bra! Minns inte vilka böcker det var. En handlade om en kanin och den andra hade ett tåg med i handlingen. Barnen blev glada och vi läste böckerna tillsammans efter tårtan.

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Alltid! Har inte räknat efter men det är ett antal...

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
Jag läser Vargbröder. Jagad av klanerna av Michelle Paver.

Inga kommentarer: