tisdag 30 december 2008

Kapten Svarteks grav av Lena Ollmark och Mats Wänblad

Spökskeppet Vallona är den första delen i serien om barnen Karl och Sara i Krabbsjögrund. Den har jag tyvärr inte läst. (Jag gillar att läsa alla böcker i en serie - och i rätt ordning.) Jag har läst den andra boken, Kapten Svarteks grav. Den stod i min bokhylla bra länge innan det till slut blev den boken jag plockade ut för att läsa. När jag väl börjat läsa undrade jag för mig själv varför det tog mig så lång tid att komma till skott med den. Kapten Svartek är en väldigt spännande bok och riktigt läskig. Riktig läskig! Jag blev inte sugen på att ge mig ut på någon kyrkogård i mörkret direkt...

Den här boken (serien?) hoppas, och tror, jag att de barn/ungdomar som gillar det läskiga och spökiga fullkomligt slukar!

Inga kommentarer: